Drag chain - "láncos kutya"
Amikor először megláttam felcsillant a szemem. Örök probléma csorgás közben bizonyos helyzetekben, hogy túl nagy sebességű a folyó és rajta a kajak. Amikor a domolykók az ágak alatt megbújva várják, kövek mögött, visszaforgókban, lelassult vízben, árnyékban, nap határán, hogy valami pottyanjon, ússzon, megjelenjen. Gyorsan rárobban, robbanna, ha nem lenne túl gyors az a fránya körforgó, hármas Mepps, vagy bármi, színtől szagtól független, mert nincs idő válogatni, enni kell. De gyors mert a víz viszi a kajakot, hiába próbálja a testével is visszatartani a horgász a csalit, jobb esetben kis koppanás, de lehet csak csillanás, csobbanás és lemarad. Hát ha lenne fék, ami kicsit lassítja a hajót, a mozgást, ez a probléma is kipipálva.
A folytatáshoz katt a címre
Szóval drag chain. Láncot vontatni a mederbe, ami nem akad. Pórázon, a könnyű kezelhetőség, felemelés, leengedés érdekében. Ilyen kell nekem. S talán az irányt is tartja kicsit, nem szalasztok el ígéretes helyeket, mert túl távol, vagy túl közel, mert forgásban, vagy épp menekülni kell a belógó ágak alól.
Vásárlás. Lánc, lehetőleg súlyos. Póráz, lehetőleg hosszú. Zsugorcső, nem volt elképzelés, csak kapjak valahol.
Eredmény. A zsugorcső, amit végül villamossági boltban kaptam, drágán, túl vastagnak bizonyult. A lánc szinte elvesztette rugalmasságát. (Fegyvernek kitűnő az eszköz.) Nem baj, próba. A leghosszabb póráz nyolc méteres volt a boltban, ezt választottam. Sikerült úgy felszerelnem az egészet a kajakra, hogy fel tudtam húzni, és visszaengedni is könnyedén magam mellől a "kutyát". Első meglepetés, a lánc nem ér le mindenhol. Tudom, hogy vannak mély részek a Dráván főleg kövezések mellett, de erre nem voltam felkészülve. A hajón veszítek ugyan egy másfél métert, de mégis. Szerencsére van ahol találkozik az aljzattal. Nem akad. Gyors vízben irányba tart, fordítani nem nagyon, de ez elég. Talán lehetne rövidebb a lánc, könnyebb az egész, néha szinte megállok, de még jó is. Evezni lehet vele, akkor könnyen odébb mozdul. Jó találmány, okos szerkezet. Próbálom még, míg ki nem dolgozom a lehető leget.
Megjegyzések
Miért kell a zsugorcső rá? Laikusként azt gondolnám, hogy a sima lánc döglött kígyóként jobban fogna a mederben.. Vagy túl jól is?
Más: Nem lehet, hogy fejjel lefelé van a kormányod felszerelve? Olyan furán fekszik az a két bowden..
Üdv,
T
Milyen vastag és hosszú a lánc? Hány kilós?
Az elakadás miatt jobb ha van, folyómederben, de vékonyabb kell mindenképpen. Kb. fél méter, és még nem mértem, de le fogom.
Mennyire vált be ez a láncos megoldás. Érdemes összerakni egy ilyet? Legnagyobb hasznát elméletben én a Dráván látom, ahol lassíthat és irányban is tarthat egyszerre. Tényleg működik?
(szerintem ezek nem váltják be a hozzá fűzött reményt a befektetett pénz vagy idővel arányba állítva, az evezővel sokszor elég korrigálni)
Én is a lánc súlyára vagyok kíváncsi. Én a Tiszán szeretném használni áradásban.
Mit javasoltok?
Köszönöm
Gábor
Nem nagyon méregettem, max 1-2 kg, mint egy kis horgony. Nem tudom áradásban jó ötlet-e?! Elakadhat, és ha rögzítve van kellemetlen következményei lehetnek. Nem tudom.
Üdv.
Kösönöm a tanácsot, megfogadom. Idő közben más is felhívta rá a figyelmem.