Orfűi tavasz - az idei első

Na nem a tavasz és még csak nem is a horgászat. Szerdán már végigdobáltuk a majláthi kövezéseket a Dráván, én teljesen eredménytelenül. Tehát az első horgászat 0. Aztán jött a jó idő, felengedtek a tavak hirtelen, és annyira, de annyira sütött a nap, hogy én már másra sem tudtam gondolni. Vasárnap Pécsi tó kajak. Az idei első kajakos horgászat. Reggel még hideg , deres a móló, még a kajak is. Nem is szállok vízre egyből, a partról dobálok. Ahogy kel fel a nap, látszik, hogy él a tó. Ideje indulni. A lábam fázik már csak, és minden adott a sikeres horgászathoz. Csak a halakat nem tájékoztatta senki.. Az idő gyönyörű, a víz tükör.

Kaleidoszkóp
A fent lent
Telefon. A kulcs beletörött a zárba, haza kell mennem. Na, az első kajakos horgászatom csúfos véget ért. Szomorúan összepakoltam és menet. Aztán másként alakult. Nem kellett sok biztatás, hogy folytassam. Legalább egy-két réteg ruha lekerült rólam. A napszemüveget viszont másodszorra is elfelejtettem. Az idő továbbra is csoda, már ha örülhetünk az ilyen januári tavaszoknak. Végig eveztem a tavat és próbálkoztam, csak próbálkoztam eredmény nélkül. Alig érezhető kóstolgatások, ennyit tudtam elérni. Hazafelé vettem az irányt és ekkor....



Valami akadt és félreismerhetetlenül hal volt. Lazítottam a féken. Nem akartam elszúrni. Az elején még valami aprót gondoltam, megint egy sügér.  Aztán megindult. Végül minden várakozásomon felül. Nem döntögettem rekordokat, de ne legyen egy rosszabb napom se. 2,4 Kg.


Szegény, most várták, nem engedtem vissza. Nem csak "Catch and Release" van a világon, hanem "Selective Harvest" is. Most ezt gyakoroltam. A műcsalikat egész nap cserélgettem, volt gumi, wobbler , támolygó, körforgó. A "győztes" egy Abu Reflex körforgó, amiket nagyon szeretek, és az áruk is megfeleződött mostanában. (Állítólag a gyártás Tajvanból Kínába került.) Gyönyörködjünk még egy kicsit.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések