A "fa" szállítás

Természetesen tetőcsomagtartó, tetőléc. Van más is. Mielőtt az igényem felmerült volna, mire jó a net, találtam, egy módszert, amihez nem kell az autóra szerelni semmit. (Riverside, Persze más márka is van, az enyém Malone.) Aztán az étvágy is megjött. A felhelyezés nagyon egyszerű.  Még a földön, megfelelő távolságban rögzítünk két szivacsot a kajakhoz, és azzal együtt felemeljük az autó tetejére (figyelem, szivacs alul!). Hevederrel az utastéren keresztül, (nyitott ajtóknál) tetőhöz kötözzük a vizijárgányt, majd elöl és hátul is, hogy a pajkos szél nehogy alányúljon. A tető kicsit behorpad, és az ajtók gumiszigetelése is ijesztően megnyomódik, de eddig még maradandó károsodást nem szenvedett semmi.


Sokkal inkább bizonyos rosszul rögzített alkatrészek alkotnak maradandót, és mindezek a saját káromon, (másoknak káröröm). A szállítással kapcsolatos
Első tanulság: Vegyünk szétszedhető evezőlapátot. Az én lapátom a Suzukiba nem fér be, és egy rosszul átgondolt szállításnál kicsit megcsapkodta az autó oldalát 80 km/h-nál. Nagyon ijesztő először, majd az ijedtség rettenetes dühbe és indulatba csap át. Az evező az utastérben sem kellemes útitárs nagyobb autókban sem.
Második tanulság: a kajakban, kajakon maradó dolgokat ellenőrizzük, bírni fogják-e a menetszelet, hogy nehogy érkezéskor kelljen szembesülni azzal, hogy Úristen hova tűnt a........., és baktathatunk visszafele hússzal, a partoldalt figyelve erősen, jövőre vonatkozó fogadalmakat kántálva, a pénztárcára gondolva, ha ezt meg kell vennem, és nagyon boldogan, ha megvan, csókolgatva, autónyomokkal nem törődve. De a nap már oda.
Harmadik tanulság: Ha esik fedjük le a beülőt, vagy a sitontop kajakoknál hagyjuk szabadon a lyukakat, így szabadon elfolyik a víz.


Végül. A módszer működik. A szerelés ideje nem tér el a hagyományostól. Útközben erősebb, néha már nagyon zajok keletkezhetnek, de nem mindig. Eddigi vizsgálataim, amik a különbség eredetét kutatták még nem vezettek eredményre. Nem a hevederek feszességén múlik. Megfejtők között értékes nyereményeket sorsolok ki. Beküldési határidő nincs. Tárolás rendkívül egyszerű nincs helyigény, pótolhatatlan alkatrészek. Gondolom házilag sem nagy kunszt barkácsolni ilyen tartozékokat, alapvetően csak a hevederekből és a szivacsokból áll. Amire ügyelni kell, ezek valami kemény szivacsok, az aljukon csúszásgátlóval. Egyszer a havas autóra szereltem és képtelenség volt a rögzítés, amíg a hótól teljesen meg nem tisztítottam a tető szivacs alatti részét.

Nincsenek megjegyzések :